Keskustelupalsta

« aihelistaan

Harkkakisa raporttia 28.7.2015


  • nimimerkki

    Janne Harakka

    28.7.2015 klo 23:44
    3 viikkoa sitten hierojan pöydällä röhötessäni kuulin radiosta juttua harjotuskisoista ja tänään sitten tän vuostuhannen ekat urheilukisat on onnellisesti takanapäin ja kohti uusia seikkailuja mennään! kiitokset järjestäjille, aika on kellotettu ja sitä voi sitten koittaa tulevaisuudessa parantaa :)

    Olihan meitä siellä jo 2 harkkakisojen ensikertalaista pällistelemässä tuntia ennen alkua ja puolisen tuntia myöhemmin ilmestyi muitakin kisaajia. Puolentusinaa starttaajaa lähti painamaan sprinttimatkan uintia, minulle tuli kunnom paniikki alussa kun lähdin kauhomaan liian lujaa ja sitten ei hengitys tasaantunut koko matkan aikana, kauheeta räpiköintiä koko pulikointi. 2 poijuakin tuli sitten nostettua maihin samalla kun takaa ei enää ollut muita tulossa... Uimalasitkin olin unohtanu kotia vaikka kaikkee mahdollista ja mahdotonta yritinkin muistaa ottaa mukaani...

    Pyöräilemään lähtiessä meinasin laittaa komperissiosukat jalkaan mutten malttanut kuivata jalkoja kunnolla ja jätin laittamatta, puolisen kilsaa taajama-ajoa ja sitten tuli kunnon alamäki jossa hengitys vihdoin viimein tasaantui. Menomatkan kymppi meni 25 km/h ja 20 kilsan lenkki 23,5 km/h eli ihan kivasti. Sykemittaus tosin vähän tökki kun vyö oli paikoillaan jo uinnissa mutta lähettimen laitoin vasta pyöräilemään lähtiessä kiinni ja senkin hätäillessäni huonosti, puolimatkassa ymmärsin painaa toisenkin nepparin kiinni vyöhön!

    5,2 kilsan juoksu oli pururadalla/ soralla 4 x 1,3 kilsan lenkkiä, eka kierroksen jälkeen heitin triasun päällä olleet pyöräilyshortsitkin pois, en huomannu vaihossa niitä ottaa muttei se menoa haitannu. 31 minuuttia meni juoksuun ja 1:45 koko rypistykseen. Eka kerta tällä vuostuhannella kun olin osallistujana urheilukilpailussa! Eka oli tullut jo maaliin kun lähdin juoksemaan muttei se menoa haitannut. Pyöräilystä juoksuun tullessa tosin onnistuin kännykästä lopettamaan mittauksen, pururadalla oli yks kunnon ylämäki jonka suosiolla kävelin ja siinä kattelin sykkeitä, 88% maksimista meni kävellessäkin, ihmettelin jossain vaiheessa ettei sykehälytin pärise ollenkaan mutta ei siihen sen enmpää tullut kiinnitettyä huomioa, ei kai se pärissy ku ei ollu mittaus päällä... ens kerralla sitte ;)

    Kokemuksia tuli reippaasti, ihan ensimmäisenä pitää ymmärtää olla panikoitumatta vaikka kaikki muut karkaavat paukusta kohti horisonttia ja toisekeen vaihtoa varten pitänee pakata kamat vähän paremmin ja ihan suunnitella järjestystä mitä tekee missäkin kohtaa. Tankkauksen suhteen energiat riitti hyvin, join pyöräillessä 8 desiä sporttijuomaa jossa oli 50g hiilaria, toinen puolen litran pullo oli mukana mutten juostessa ottanut enempää, vesi ois maistunut kun sen verran makea olo suussa oli mutta ehkä enempi juominen ois ruvennu mahassa jo hölskymäänkin ikävän puoleisesti.

  • nimimerkki

    Heidi

    29.7.2015 klo 10:10
    Mahtavaa Janne!

    Sinuun on siis selvästi iskenyt tri-kärpänen :) hienoa. Se onkin tämän jutun juoni, että saataisi mahdollsimman moni kiinnostumaan triathlonista myös täällä Etelä-Karjan alueella. Oli kiva lukea tekstiäsi ja huomata, miten innolla ja oikealla asenteella olet liikkeellä. Tästä sinun on hyvä lähteä kehittämään jokaista kolmea osa-aluetta. Tsemppiä matkaan!

    p.s Kysy rohkeasti, jos tarvitset apua harjoittelun suunnitelussa tai muuten triathloniin liittyvissä asioissa.

  • nimimerkki

    Janne Harakka

    29.7.2015 klo 15:45
    Onhan tässä jo pari kuukautta aktiivisesti harjoiteltu jo pari kuukautta ja enkä tällä vuostuhannella ole vielä koskaan ollu näin hyvässä kunnossa :) Jostain luin että pyörään kun laittaa tonnin enemmän saa kilon painosta pois, omalta kohdaltani voin säätää ja säästää 20 kilo€uroa ihan mahan kohdalta pitkäaikaisen energiatankkauksen tuloksena.

    Oon menny harjotuksissa tuon

    http://www.triathlonhaaste.fi/

    12 viikon ohjelmalla, tosin nyt pitää jättää yksi viikko pois kun 17 aamuherätystä on vielä jäljellä Tahkon 1/4 matkan kisoihin niin osuu viimeisen viikon lepopäivät kohdalleen. Sen jälkeen ohjelma onkin aika avointa, tosin peruskunto nousee tässä viikottain monta metriä ja Uinti Imatran sihteerille laitoin sähköpostia että aikuisten tekniikkaryhmään tahtoo päästä kun oikeesti uinti on suurin kompastuskivi treeneissäkin olemattoman tekniikan takia.

    Matti laittoi sähköpostiin eiliset tulokset ja hyvä on verrata miten paljon suhteessa hävisin esimerkiksi Maisalle eri lajeissa, uinnissa reiluiten. Kopsaan tulokset tännekin, toivottavasti rivitys onnistuu

    Uinti 400 m Pyöräily 20 km (kokonaisaika py-jälkeen) juoksu 5,2 km loppuaika

    Maisa Tuliniemi 6:35 39:33 (46:02) 22:38 (4,21 /km) 1:08:40
    Mikko Kutvonen 8:02 46:15(ajoi harhaan!) (54:17) 22:57 (4,25 /km) 1:17:14
    Osmo Pekki 9:40 43:40 (53:20) 27:25 (5,17 /km 1:20:45
    Jatta Sederholm 9:43 46:48(ei katupyörä) (56:15) 27:15 (5,16 /km) 1:23:30
    Janne Harakka 15:25 58:59(ei katupyörä) (1:14:24) 30:00 (5,64 /km) 1:45:34

    Omaa treenivihkoa oon pitäny tuolla http://oh5lid.blogspot.fi/ mutten sitä juurikaan mainostanut samoin kuin facebookissa oon vielä matalaa profiilia aiheesta, tarkoitus on yllättää pahemman kerran kaveripiirini Tahkolta kun eivät ole juurikaan yhdistäneet minua ja liikuntaa samaan lauseeseen :) (sitten laitan anomuksen Karjala Triathlonin facebook ryhmäänkin kun siitä tulee muuten ilmoitus omalle sivulle ja yllätysmomentti katoaa :) )

  • nimimerkki

    Matti Kasanen

    30.7.2015 klo 09:25
    Hei,
    Oli mukava lukea kokemuksestasi ensimmäisestä Tri- kokemuksesta:) Tuli ihan mieleen meikäläisen eka kisa joskus -88 tai -89. Hyviä harjoituksia jatkossakin, niin kuin Heidi aikaisemmin totesi älä epäröi jos on jotain kysyttävää harjoittelusta.
« aihelistaan

Osallistu keskusteluun

tai aloita uusi keskustelu »

Roskapostin esto ei onnistunut. Ole hyvä ja yritä uudelleen.
Harkkakisa raporttia 28.7.2015