Keskustelupalsta

« aihelistaan

Yleistä löpinää harjottelusta


  • nimimerkki

    Heidi

    27.11.2012 klo 15:23
    Hei riathlonistit! :)

    Tänne voisi kirjoitella kaikenlaista omasta tai yleisesti triathlonharjottelusta. Olisi kiva jakaa ajatuksia muiden kanssa miten harjotteluskausi etenee, hyviä treenivinkkejä jne. Rohkeasti vaan kommentteja keskustelupalstalle!

  • nimimerkki

    Reima

    28.11.2012 klo 20:42
    Terveiset Leviltä! 200km pk hiihtoa takana.. Täällä pääsisi nopeasti ylikuntoon;). Onneksi leiri päättyy pe:na... Jää siis vuosikokous väliin, tehkää hyviä päätöksiä! Yhteitreenit kiinnostaa, aina mahdollisuuksien mukaan mukana.. Muistakaa: Ei se määrä, vaan laatu!

  • nimimerkki

    Heidi

    30.11.2012 klo 20:27
    Mahtavaa Reima! ja kateeksi kyl käy noi hiihtokilsat ;) Nooh onneksi näyttää siltä,että talvi tulee tännekin päin maailmoo. Vuosikokous oli aika vaisu osallistuja määrältään, mutta hyviä päätöksiä saatiin silti aikaseksi mm että siut valittiin jatkamaan varapuheenjohtajan roolia :D Toivottavasti se päätös sopii myös siulle. Jees, mut ollaan kuulolla yhteistreeneistä.

  • nimimerkki

    Joti

    1.12.2012 klo 04:06
    "Mukava lukea harjoittelusta, kello lähenee 04 yöllä ja univaje painaa päälle". Olen nimittäin yövuorossa ja kyllä tää enimmät voimanrippeet karistaa...Oli hyvä vuosikokous :) Eliaskin läsnä, ei varmaan keneltäkään jäänyt huomaamatta:D Ei mutta Reima laittoikin jo siitä ens tiistain talvijuoksusta, sinne mennään porukalla, eiks vaan! Minäkin aion lähteä 5 km juoksee, taitaa olla viimeeksi Kuopiossa missä tuli juostua niin pitkään. Tästä se alkaa...
    Jorma Tirronen

  • nimimerkki

    Heidi

    1.12.2012 klo 10:12
    Joo ensi viikon testijuoksuun ollaan tulossa, jos vaan viime yönä alkanut flunssa on silloin nujerrettu :/ Perkule, kun semmonen piti iskeä. Onneksi ei ole kisakausi meneillään,positiivista :) Luin toissa päivänä juuri, että Lari Lehtonen ei voinut osallistua Rukan maailman cuppiin flunssan takia. Hänen tilassa kyllä ketuttais ja pahasti :(

  • nimimerkki

    Reima

    3.12.2012 klo 20:56
    No enpä tiedä noista tein päätöksistä;)... Toivottavasti saataisiin vähän vielä lisää lunta, hiihto tuntuisi olevan hyvää treeniä! Mutta asiaan: huomenna Lum:in juoksuihin kaikki porukalla mukaan. Kukin juoskoot oman kunnon sekä fiiliksen mukaan, osallistuminen on tärkeintä!

  • nimimerkki

    Liisa

    4.12.2012 klo 17:03
    Hyvä päätös minulla osallistua kaikkiin talvijuoksuihin. Viime kerralla ensimmäisen juoksun 5km:n aika huononi minuutilla, ja jos sama jatkuu, on vitosen aika tulevana kesänä aika huono... ;( Toivottavasti tänään olisi suunta jo toinen.. :)

  • nimimerkki

    Heidi

    4.12.2012 klo 21:31
    Hyvin sanottu Reima! Tänään oli iha hyvä osanotto seuraltamme talvijuoksusarjassa :) Miekin kykenin jopa kipittämään. Räkää irtosi ihan kiitettävästi, ettei sitä pahemmin tunnu enää rööreissä. Näin ollen keuhkojen aukaisu tekikin gutaa :D Ensi vuonna samaan malliin ja vieläkin isommalla KarTri-porukalla liikkeelle, eix jes!

  • nimimerkki

    Joti

    15.12.2012 klo 21:26
    Taitaa Joulu painaa päälle kun keskustelut taukoaa?
    Hyvä oli talvijuoksutapahtuma , Liisan aika vaan tais painua taas? Itsekkin viivyin liian pitkään matkalla mutta aion itse myös Liisan tavoin käydä joka kuukausi juoksemassa , ja tästä on hyvä parantaa ens" kerralla.
    Hiihdettyä on tullut jo 6 kertaa n. 1.5 tunnin lenkkiä.
    Kyllä se tästä, vaikka vuosi vuodelta tuntuu aina vaikeammalta kuntoon päästä.
    Tsemppiä!

  • nimimerkki

    Heidi

    16.12.2012 klo 16:40
    Kuullostaa hyvältä Jorma! Ihan napakka talvi on tulossa, kun mittari kipuaa jo reippaasti päälle -10 + lisämausteen tekee kylmä viima. Tällä viikkoa itsekkin aloitin hiihtokauden maltillisesti kolmella 1,5-2h lenkillä :D Ekalla kertaa innostuin sivakoimaan reilut 20km ja kyllähän tuo tuntui seuraavana päivänä nivusissa x) hih Mitäs massahiihtoja seuratoverit meinaavat käydä starttaamassa? Itsellä on vielä vähän auki, mutta näillä näkymin Pogosta ja Savonia voisivat olla ainakin suunnitelmissa.

  • nimimerkki

    Joti

    16.12.2012 klo 17:32
    Omasta puolestani sen verran että Savonia on ykkönen, Pogostan hiihto sitten jos intoa riittää. Savonia tapahtumana tässä lähellä, sinne on helppo mennä samana päivänä ja palvelut on ollut tosi hyvät kaikkinensa. Minulle sattuu vaan työpäivä, saa nähdä miten sitten osallistun?

  • nimimerkki

    Heidi

    25.1.2013 klo 16:42
    Hei seuraväki!

    Nyt olemme saaneet vihdoin Etelä-Karjalaan hienon urheiluhallin, jossa on kauvan toivottu 340m juoksurata. Olisiko meidän seurasta halukkaita lähtemään tekemään juoksuharjoitusta Avia Sport Areenalle Imatralle? Varauskalenterin perusteella vapaita vuoroja olisi hyvin arkipäivinä iltaisin. Ilmotelkaa tänne, jos joku kiinnostui asiasta. Tarkoitus olisi tehdä jonkinlainen vetoharjoitus.

  • nimimerkki

    Reima

    25.1.2013 klo 20:06
    No niin.. Seuratkaahan myös muiden seurojen sivuja mm . Lappeen riento, Lum, Imatran urheilijat... Ensi tiistaina olisi taas hiihtoa (lappeen riento) Huhtiniemessä (sprintti), 2eur osallistumismaksulla. Hiihtohan on lähes parasta treenia triathleetille näin talvena, sinne siis kuntoa kokeilemaan. Ja jos haluaa oikeasti kunnon treeniä kannattaa käydä myös Imatralla hiihtämässä. Ladut aina huippukunnossa ja mäkeä riittää..

  • nimimerkki

    Liisa

    27.1.2013 klo 11:19
    Minkä hintaista on juoksuradan käyttö?

  • nimimerkki

    Simo

    28.1.2013 klo 09:29
    Minun tiedon mukaan juoksu radan käyttö on 5€. Silloin, kun rata ei ole varattu kenenkään seuran / vast. käyttöön. Aviasport areenan netti sivuilta löytyy varauskalenteri. Itse olen käynyt siellä kerran työn puolesta juoksemassa cooperin. "Kaarteet" ovat tiukat, muuten on hyvä juosta. Pitkät vaatteet kannattaa olla. Talvella lämpötila 5-10 astetta.

  • nimimerkki

    Petri H

    6.2.2013 klo 20:25
    Just palautin pyoran taalla grankanarialla 1236 kilsan jalkeen ja kaikki hyvin. Mittamaessa 5km 7,7% oma enkka parani kahdessa viikossa yli 8 min. Treeni-intoa kaikille!

  • nimimerkki

    Seppo S

    26.2.2013 klo 09:12
    Moro ! Ensimmäinen massahiihto LUISTELEMALLA hiihdetty siis Finlandia-hiihto V 50 km, aika 3.03.21 h ja sija oli 318. Ajallisesti kohtalainen, mutta takarivistä lähteneenä, niin aikaa meni kyllä alussa suhteettoman paljon seisoskeluun ja yhtämittaisessa jonossa hiihtäminen pysähtyi aina ylämäen alkaessa kun piti vaan odotella jonon liikkumista. Oli muuten yllättävän kapeaa reittiä luistelemalla. Sopii pertsalle paljon paremmin ! Lopussa latupohja pehmeni tosi paljon ja toi vaikeuksia luiston heikkenemisenä kun jalka/ suksi oli nilkkaa myöten lumenssa. Mutta maaliin pääsin ja tästä yritetään parantaa.

  • nimimerkki

    Petri H

    3.3.2013 klo 18:59
    Tuli käytyä tänään 3.3. tuolla imatran palveluskoirayhdistyksen vetohiihtokisoissa Vuoksenniskalla. Sarja oli B-naru miehet ja 8 kilometriä meni aikaan 23.02. Tässä vetoharjoittelua sanan varsinaisessa merkityksessä ja kolmas sija yllätyksenä itsellekin. En nyt tiedä kuka veti ketäkin viimeisen kolme kilometriä. Ensi vuonna uudestaan.

  • nimimerkki

    Lumileiri Ylläksellä

    5.3.2013 klo 12:59
    Heissan!

    Viime viikko vierähti hiihtoloman kunniaksi hiihtäen Lapin huippu hienoissa olosuhteissa Ylläksellä. Sää vaihteli laidastalaitaan +4-22 asteen välillä lumipyrystä auringonpaisteeseen. Päätarkoitus leirillä oli tehdä erilaisia harjoituksia sisältäen kolme tehoharjoitusta ja loput perus pk:ta lihashuoltoa unohtamatta. Määrällä ei ollut niin väliä, mutta kertyi noita kilsoja kuitenkin ihan hyvin. Perjantaista- perjantaihin sisältäen yhden lepopäivän hiihtoa 231km, juoksua vaivaset 1.45h ja lihaskuntoa/huoltoa n.3h. Kerron lisää leiristä blogissani. Vielä kun ehtisi sinne raapustamaan kunnon sepostukset.

  • nimimerkki

    Heidi

    5.3.2013 klo 13:00
    Niin ja edellisen kirjoittaja oli Heidi :D

  • nimimerkki

    IPE

    10.6.2013 klo 19:43
    terveisiä Ristiinasta.seuran uutena jäsenenä voinkin tiedustella erillaisia treeni vinkkejä,miten kukin valmistautuu pitkiin kisoihin.tarkoitus olisi elokuussa tåysmatka nastolassa.eilen eka kunnon pyörälennkki(172km 28 keskarilla) ja alla keskiviikon yhd. (70pyörä+4x1,5km juoksut,6min per veto).tavoite aika 11h tuntumaan,mutta pyörään pitäisi saada lisää vauhtia.32 keskari olisi tavoite vauhti kisassa.ja päälle 3,50 maraton.pyöräily polkee vähän samaa rataa jo toista vuoitta ilman muutosta.hyvää kesän jatkoa ja vinkkejä rustaamaan.

  • nimimerkki

    RTi

    11.6.2013 klo 00:08
    Hyvä, hyvä. Tsemppiä koitokseen! Taitaa meiltä seurasta löytyä useampi täysmatkan käynyt kaveri... Sieltä vois tulla hyviä vinkkejä. Kuulostaisi nopeasti, että noi yli 150km lenkit on liian pitkiä tai ei niitä voi usein tehdä. Varsinkaan kovalla keskarilla. Ne lähinnä kuluttaa, ei kehitä. Sopivassa suhteessa vaan napakoita vetoja 1 - 30km ja rauhallisia pidempiä lenkkejä, voimatreeniä unohtamatta.. Kyllä se siitä! Joskus ennen Joroisen puolikasta ajettiin rauhassa 90km, joka sisälsi 4x5km n. 40km/h.. Hyvä lepo päälle.. Tuntu tepsivän!

  • nimimerkki

    ipe

    16.6.2013 klo 11:06
    kyllä se on niin,että kerta viikossa uintitreeniä ei riitä tämän päivän kapinoissa.alle yksi avovesi uinti(15min) ja ja nastolan kisan uinti tuulessa muistutti lähinnä meripelastus seikkailua.muuten oli mukavan lämmintä ja reitit oli haastavia.juoksu reitti oli sama kuin tuleva täys kisan maraton,joten jos kuka on lähdössä,niin mäkijuoksu harjoituksia kannattaa pitää ohjelmassa.Ojalan Hannulle vielä kiitos uimamyssyn lainasta,kun järjestäjältä pääsi loppumaan.sitten ei kun uimaan ja muutenkin nauttimaan kesästä ja kuopiossa sama matka uusiksi paremmalla uinnilla.tarviis varmaan käydä uintiopetuksessa,kun tää itseopiskelu ei tuota tulosta.kai niitä on jotain viikonloppu kursseja jossain päin vai onko

  • nimimerkki

    Sanna

    21.7.2013 klo 12:19
    Heips! Fiiliksissä Joroisten sprintiltä aloitin blogin seuraavaa tavoitetta silmälläpitäen: http://puolimatkalle.blogspot.fi/ . Suapi seurata ken tahtoo. :) Minun päiväkirjoillani on ollut tapana jäädä enempi tyhjiksi, mutta yritän parantaa tapani tämän myötä.

  • nimimerkki

    Heidi

    22.7.2013 klo 20:50
    Heipsan!

    Täälläkin on suunnitteilla operaatio Joroinen 2014. Sen verran paljon on tullu koluttuu lyhyempiä matkoja, että Joroisten puolimatka on kyllä ensi kesänä koettava. Tuolla matkalla uinnilla ei ole niin suurta merkitystä kuin esim perusmatkalla. Pääasia, että pystyy uimaan rennosti hapottamatta pahemmin kehoa. Pyörä-ja juoksujalat on oltava yyper kestävät ja vahvat. Tsemppiä Sanna projektiisi! ;)

  • nimimerkki

    Liisa

    23.7.2013 klo 15:21
    Tsemppiä Sannalle ja Heidille projektiin Joroinen 2014! Ja myös kaikille muillekin sinne tähtääville!

    Minun tämänvuotinen Joroisten keikka syntyi vasta kolme viikkoa ennen kisaa ja paljon ei ollut aikaa valmistautua. Olin viimeisimpiä jälki-ilmoittautujia. Sillä sitten mentiin, mitä oli tullut tehtyä aikaisemmin. Muutaman pitkän pyöräilyn tosin ehdin vielä ajaa, mutta muuten treenit oli treenattu! Maltoin mieleni, enkä langennut viime hetken paniikkiin. Jalkojen hieronta oli ainoa juttu, joka jäi tekemättä - se olisi varmasti helpottanut juoksussa polven kiputilaa.
    Kisa meni aivan uskomattoman hyvin. Voitosta en ollut haaveillut - toivoin vain maaliin pääsyä ja kohtalaista sijoitusta. Nyt olen ihan hurmoksessa - arvostan tätä oman ikäsarjani 1.sijaa Joroisissa todella paljon.

    Intoa kaikille treeneihin! Ja kiitos tsempistä talvijuoksusarjassa viime talvena! !



  • nimimerkki

    Heidi

    23.7.2013 klo 19:58
    Kiitos Liisa! Suuret onnittelut vielä puolimatkan SM-kullasta, aivan mahtava suoritus ensikertalaiselta! :D Olet sie vaan ihme nainen. Monen vuoden treeni ja hyvällä asenteella pötkitään pitkälle ;) Sie oot oiva todiste!
« aihelistaan

Osallistu keskusteluun

tai aloita uusi keskustelu »

Roskapostin esto ei onnistunut. Ole hyvä ja yritä uudelleen.
Yleistä löpinää harjottelusta